Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 5 juni 2008

Gahh-varför kan jag inte låta bli att fråga?!?!

Träffade just "min" medicindoktor och vågade fråga om ev. metod..han kaunde förstås inte svara glasklart men att det förmodligen blir en shunt (som jag i min enfald läst på att man kan lägga vid sidan om och dren slang ner i magsäcken)men som jag nu förstår att det finns MÅNNNGGGAAA olika shuntar och lösningar..den mest troliga för min del är att man lyfter skallplattan (kräks inte nu kära läsare)bak, går in och lägger en ny kanal ovanför där cystan sitter (centralt i hjärnan) och på så sätt försöker använda kroppens mtrl då plastshuntar kan bli infekterade...cystan har funnits med mig länge och de är otroligt slöväxande så igen-den är upptäckt och detta skall gå bra..
Behöver jag säga att huvudvärken slog till men en smäll...detta är INTE kul..men som medicindoktorn sade; vare sig du eller jag gör dessa op och du är inte första patient ut när det gäller denna op och prognosen är god..blähhh....

Inga kommentarer: