Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 20 september 2008

T som i tråkhelg..

Maken sitter just nu och kurerar sig på toaletten över skållhett vatten med salt i (ånga)..han hostar och fräser mest just nu då han igen åkt på den svenska förkylningen..

Jag försöker vara en snäll och förstående fru (påtalar för honom att det räcker med sockar och mössar för att undvika förkylning-detta var hans stående inlägg när jag uppgivet och frustrerad ringde honom i Wien otaliga gånger förra våren och hösten när ungarna drog hem både det ena och andra..Låt mig säga; HÄMNDEN ÄR LJUV:-))

Vi har vilat/sovit i skift idag för jag har oxå halsont och mår allmänt hängigt...vi pushade varandra till en promenad på ca 30 min för att få frisk uteluft-behöver ej vara rädd för hjärmuskelinflammation och överansträngning då frun i huset går långsammare än en snigel för tillfället:-)

Imorgon hoppas vi på en dag mer krafter så att jag äntligen kan få tummen ur och leta bland vinterkläder och sortera ut urvuxet från ungarnas garderob...

Imagen är det full rulle-en fot, en hand som trycker sig genom magskinnet-cool känsla och nu är det absolut sista gången så jag försöker tänka på vilket mirakel det faktiskt är att få bära ett nytt människoliv..

Ha en skön lördag kväll!!

Inga kommentarer: