Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 11 december 2008

6 månaders tidsfrist:-)

Idag så ringde då äntligen neurokirurg S och förklarade läget..Cystan är kvar-det stämmer..den är dock mindre än i somras-positivt enligt honom..dessutom så sitter den nu så till att den ej påverkar flödet som var påverkat i somras dvs hjärnvätskan kunde ej rinna ner obehindrat till ryggmärgen (el något sådant-detta är inte mitt ämne). Hursomhelst-enligt honom är op lyckad och trycket i hjärnan är nu normalt vilket det ej var i somras och det är det som är det viktigaste...dock så bör man hålla koll på att den ej växer mera alt påverkar flödet igen..enl S skulle det räcka med att göra ny uppföljning om 1 år men vi enades om att om 6 månader blir bättre för att trygga mig psykologiskt..han kan dock ej lova att den inte växer sig stor igen då den finns kvar men det kan oxå bli så att den stannar "i växten"och jag kommer för alltid ha den i den storlek den är nu för resten av mitt liv..Kändes dock skönt att få förklarat för mig vad som gäller..ochframför allt att få 6 månaders lugn innan nästa MRT..vad som händer då, även om det kan vara omskakande så ger det mig 6 månader att få bara vara mamma och landa tillsammans med min familj..

Idag känns allt bra och jag litar fullständigt på S..

3 kommentarer:

Anonym sa...

det behöver du, du har ju en pytte och sen dina andra barn att ta hand om, mysa med och ägna din tid åt. (förutom den tid du ska ha för dej själv) skönt att få vila alla tankarna ett tag!

KRAMAR

Unknown sa...

Hej! Har följt din blogg sen en tid. Har också en diagnosticerad asymtomatisk pinealecysta och har arbetat inom neurosjukvården i många år så du får gärna höra av dig om du vill ha ett bollplank......

Unknown sa...

Oj.... kanske ska lämna mailadressen också: rodbetor@gmail.com