Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 21 januari 2009

Jag kan själv!

Igår skulle hemlige mannen ta Livia till läkaren 12.15. Vid 14 hade han fortfarande ej kommit hem och svarade ej på telefonen..fick lätt panik, vet inte varför för jag vet ju att han skulle hört av sig om något var fel eller strulade..14.15 dök han väl upp och berättade att han ej fått komma in förräns 13.45..mäkta irriterad förstås då han ej är utrustad med "mat" men det hade avlöpt väl ändå. Livia fick sin första vaccinationsspruta, hon väger nu 5.010 g och är 57 cm lång.Allt var bara bra med henne. Hemlige mannen var på ett hyfsat glatt humör igår så han erbjöd mig egentid; dvs gå till apoteket och hämta ut medicin till Livia (febernedsättande och magpiller mot pruttar), gå och handla på affären-Kul Vá?jag nappade dock för att få erhålla lite tystnad:-)och för att testa att fixa vardagssakerna själv.

Det var dock riktigt roligt, fixade galant det jag skulle ha på apoteket (dock, där kunde de engelska så det räknas ju inte) och på affären så började kassörskan ställa lite frågor och jag svarade förmodligen fel (oftast frågar de om man har bonuskort så jag är van den frågan och att alltid svara nein)men inte denna gång..jag hasplade ur mig standardfrasen att jag ej kan tyska men eng, då svarade hon; ja, jag kan förstå eng men pratar inte..så, vi pratade resp språk och det gick hur bra som helst..hon var supertrevlig och jag kände än en gång att jag måste ta mig i kragen och börja plugga tyska nu när jag ändå är här..så nu är en Rosetta Stone kurs i tyska beställd:-)

Hemlige mannen och jag har tänkt börja träna ihop enl Paolo Robertos bok; träning för par men insåg ganska snabbt att vi får vänta med det..han kan ju bara på kvällarna och då vill Livia bara vara i min famn-så, det hela skjuts på framtiden..annars är det ju en bra grej att komma igång med, dels är det roligt och gemensamt och dessutom blir man starkare i kroppen (läs jag). Hemlige mannen tränar ju redan 6ggr veckan men kunde som sagt tänka sig att ställa upp och pusha mig..

Väntar på att FK ska betala ut barnbidraget för Livia-än en gång så kan jag berätta att hemlige mannens och min livssituation verkar vara lite strulig för resp hemländer. Hoppas på att få besked innan hon fyller 18 år iallafall:-) Skojar bara men det mal sakta inom Fk i detta ärende.

Idag så såsar vi bara-jag har lätt huvudvärk, är så trött, känns som att vada i betong och även om jag sover bra så blir jag aldrig utvilad-enormt frustrerande...

Inga kommentarer: