Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 6 januari 2009

Regnet det bara föll och föll..

..av Zoo blev intet..

Det har nu under denna månad så fort man tänkt sig ta sig ut förstörts av detta sk väder..Det finns få människor som får betalt för att ljuga men meterologerna är några av dem..eller att vi måste byta väderinformationskanal..de dagar som det utlovats horribelt väder så har solen strålat från klarblå himmel..Idag skulle det vara klart, med lite moln och solglimtar men det var grått och snöblandat regn som föll precis hela dagen i kombination med vindar som går rakt genom kroppen.. och det är inte lätt att ställa om sina planer då vi har klockat hur lång tid vi behöver från ord till handling.
Från det att startskottet går till projekt komma utanför dörren så behöver vi 45 minuter-och då är allt redan packat i vår "ut-och-gå väska". Det ska ammas, fikas, bytas blöjor, kläs på ordentligt, bestämmas om vagnen ska preppas för två eller om vi ska ta två vagnar, ska vi ha fika med oss, lunch ute, filtar för att skydda mina behag för blåser det på dem kan jag få inflammation och Livias mat utebli mm.

Beslutskedjan är lång och diger för jag lovar-har man glömt något så straffar det sig och det vill inte jag när man har en liten tjejja på 6 veckor..

Hemlige mannen fick dock äran att städa toa+badrum (man har separerade här)och springa med alla sopor, glas, plast och papper..tog honom ett x-antal timmar för logiken för återvinningen är komplex..vi har lokaliserat dem alla och vi har en station för papper 2 min bort medans metall tar 30 min promenad..

Nu startar amningsmaraton, hemlige mannen måste stryka sina jobbskjortor då vardagen är här imorgon så min "fritid" är slut.

Imorgon är det vi tre-galne Gustaf, nyfikna och "jag-vill-vara-i-mammas -famn-hela-tiden"Livia..

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen tack för dina fina ord! Det värmer! Ser att du har fullt upp :-) Tur att Pontus är en väldigt snäll liten pojke, men Olivia är ju 100 resor värre! Ha ha! Hoppar verkligen att det blir en fika när du kommer hem, är såå nyfiken på lilla Livia! :-) Och Olivia brukar faktiskt nämna Gustaf. :-) (fast vid namnet, "lill gusta" (antagligen för att det fanns en till gustav på dagis :-) ha ha! :-)