Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 4 februari 2009

Huvudvärk och kämpaglöd!

Dagen igår slutade i ett genombrott i en situation som burits med oss i några år. Det är ett märkligt fenomen det där hur vissa saker kommer tillbaka, förklädd i annan form men där principen och ilskan ligger inlindad på samma sätt, gång efter gång.
I vårt fall får man oxå lägga till två olika kulturer (och ja, även om man är född i Europa båda två eller för den delen född i Skåne resp Norrland), uppfostran, normer och rädslor så förstår man att det är olika synsätt att se på saker och ting. Lägg oxå till det faktum att vi pratar ett andra språk, dvs inte våra resp hemspråk och det förvärrar det hela oxå.Men, vi har lärt oss genom åren att upprepat fråga vad man eg menar..ibland låter det som en sämre amerikansk actionfilm härhemma..flosklerna haglar beroende vilka filmer man sett:-)

När vi gick och lade oss dock så var saken utagerad och nu hoppas jag verkligen att vi slipper se dess fula tryne igen..

Dock, så vaknade jag mitt i natten med pulserande huvudvärk..blev livrädd men intalar mig att det förmodligen beror på att det var så mkt känslor iomlopp och att jag hade huvudvärk redan när jag gick och lade mig somjag fick ta huvudvärkstabletter för..Jag saknar en hel del sömn oxå då Livia nu vaknar 2 ggr per natt igen sedan några dagar tillbaka..
Idag är jag yrslig och givetvis supertrött, kanske för att kroppen och själen förhoppningsvis nu kan få pussla ihop sig och vila efter allt som hänt och händer.

Positivt är annars att idag ska det letas resor hem till Sverige då jag ska hem i några dagar, hämta tjejerna mina, flyga tillbaka hit och de stannar i två veckor för att sedan flygas hem med min vän G och hennes familj som besöker oss och är transportservice. Ska bli så kul!!

Idag blir det till att bita ihop och kämpa..

Mina tankar går idag till Sabina (se bloggen Sabinas kamp) som igår vid sin strålning av 5 metastaser i hjärnan fick veta att hon fått 10 till!!!!!!De kunde ej stråla dem så de fick avbryta..
Men, hon åker på sin resa på fredag men tiden tickar så fort för henne..cancer är en j-a skitsjukdom...

Inga kommentarer: