Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 6 april 2009

Murphy på besök

Vem sade att vardagar är dagar som bara ramlar på-en efter den andra?
Iallafall inte hos oss..Igår var vi i Graz och hade mkt trevligt hos C med familj.Dit återvänder vi gärna, småkillarna lättade upp efter en stund och lekte bredvid varandra som med varandra. En viss grushög var mycket rolig, så spännande oxå att Gustaf var tvungen att smaka på en handfull sand.

Idag hade jag stora planer på att inviga sandlådan och börja städa upp i lägenheten för att ev. påbörja målning framöver..men, först ville jag ringa en vän för att kolla hur hon mådde efter den tuffa vecka hon hade förra veckan. Sonen följde med förstås (vi har telefonen i annat rum, där hemlige mannen bl a har sin träningsutrustning,vikter etc). Det är sällan jag ringer just för att det rummet är ej barnanpassat och just nu är det där vi har jacket..vi pratar på, Gustaf pular på med sitt..en stund in i samtalet kommer han rullandes med 2*20kg (vikter som sitter på en hantel) och jag reser mig och tar bort honom ifrån dem. Placerade dem dock korkat,nedanför mina ben och där satte sig Gustaf oxå..några minuter senare hör jag ett illvrål och sonen håller sin hand konstigt..jag ser att han har rivmärken och tummen är alldeles blå, börjar bli lila..en av vikterna har fallit av hanteln..på med is men en 2-åring vägrar behandlingen..tummen sväller fort och jag ser ingen annan möjlighet än att ringa hem hemlige mannen som får ta sonen till sjukhus..3 timmar senare har sonen handen i paket (dock ej gips)och en fraktur i översta tumbenet..återkontroll på torsdag.
Ingen dagmamma denna vecka, inget bad i nya fina poolen,inget leka i sanden...så var det med det..
Lägg dessutom till att Lilltrolla har stora bajsdagen idag som kommer med 5-6 dagars mellanrum (och för att upptäcka att torkisarna är slut)+Gustaf hade två superduper blöjor oxå..
Minut för minut,timme för timme..
Roligt med 24 grader varmt och son med hand som ska skyddas från vatten och smuts..
Kärlek

1 kommentar:

anna-stina sa...

Åh nej, vilken otur! Hoppas tummen läker bra.