Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 4 maj 2009

Retur?

Hur trött kan man bli?Vet inte hur många inlägg som detta "gnäll-vad -jag är -trött-längtar -efter -att-få-sova 8h-i-rad".Nytt rekord i natt,mellan 21.30-06 var jag vaken 7ggr och med en tjej som tuggade på mitt bröst..kan säga att med de små sylvassa tänder hon har så gör det ONT..När det blev dagsljus i rummet så åkte hon ut som en raket och hemlige mannen fick roa henne mellan 06-07.40 då jag var tvungen att gå upp..GÄSSPPPPP..
Mitt mantra är-njut,din sista bebis,njut,din sista bebis..lättare sagt än gjort när man bara vill gråta för man är så trött...Och ja,tanken har föresvävat mig-lämna tillbaka..hade ju skrivit en önskelista på ett barn som sover hela natten:-)men,hemlige mannens och mina gener har givit oss pigga/rörliga barn som har aptit på livet.

Det större barnet hade vi en upplevelse med igår..Vi uppbådade lite kraft och tänkte vi skulle inviga de små barnen i kulturens värld. Kolla internet och hittade "Kindermuseum"med en "utställning" för 0-6 år kallat OCEAN. Vi missade 10.00 förevisningen mentänkte att 11.30 blir ju bra. Åkte in en timme tidigare och strosade runt men redan där hade vi Gustafs första utbrott dvs han ville mer än gärna klättra på de fina kulturskatterna och helst av allt springa ifrån oss. När vi tröttnat på hans utbrytarförsök och försökte få han att sitta i vagnen igen så startade "Aria ala Gustaf"-suck..Iallafall,till museum..löste våra biljetter,mutade Gustaf med en glass,stressdrack vårt kaffe och gick sedan in och tog av skorna. Redan där började Gustaf ta för sig, dvs knuffa undan de andra barnen för att få första plats vid ett litet akvarium som de hade utanför dörren.

Så blev vi insläppta. Tanken var att sitta och lyssna i ca 2 minuter men efter 5 sekunder fick hemlige mannen släppa Gustaf som var som en elektrisk ål..sonen for iväg, snodde de leksaker som personalen pedagogiskt uppvisade för besökarna..de skrattade lite lätt (not-tyckte förmodligen vårt kärleksbarn var en "pain-in-the -ass" och vad rätt de hade). Gustaf var som en tornado i anläggningen..bla var där en uppgång som tog en upp till ett skepp,Gustaf sprang upp och ner för denna gång i ca 10 min..varje gång missade han att det var 4 trappsteg i slutet och sista gången missade jag honom så han tog ett kliv ut, svanhopp,rakt ut i luften men hade turen på sin sida och landade utan mesyrer..Nästa steg var att greppa en plastslang,gå fram till en intet anande pappa och drog denna i huvudet på honom..hemlige mannen som låg steget bakom hann ej med men blev ytterst generad över vår burdusa son..äventyret skulle pågå i ca 60 min, familjen K tackade för sig efter 25 min (och jag kan tänka hur tacksamma de andra familjerna var att vår son försvann FÖR inget annat barn betedde sig som honom därinne): Gustaf är totalt orädd,fysiskt stark och har järnvilja...När vi kom hem var föräldrarna helt kaputt men inte sonen..

Vi bestämde oxå att hemlige mannen och galne G stannar i Wien för jag är så SLUT och behöver vila och har massor att ta itu med hemma i Sverige...så just nu ser det ut som att det blir 7 veckor som familjen är delad...
Idag ska hemlige mannen försöka ta sig hem lite tidigare för nu sliter jag ont-IGEN..men det är bara att bita ihop!!

1 kommentar:

Helena sa...

Hej Mia!
Jag lider med dig, jag har fullt upp med mig själv och min sjukdom och jag har inte ens ETT barn! Du är min hjälte! När jag gnäller och känner efter och blir löjligt ynklig, då tänker jag på dig och på att man kan få tampas med busiga barn, sjukdom och annat på en gång och faktiskt klara det med! Jag önskar att du får mängder av skön vila och hoppas du får det snart! :-)