Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 29 juli 2009

God natt

Hemlige mannen ringde runt olika alt igår och vi insåg att jag är fysiskt slut och behöver hjälp med att bygga upp mina reserver. Vi fick ny tid hos kriscentret och där fick jag utskrivet Atarax(ytterligare en medicin mot klåda men oxå mot oro).Jag har provat denna medicin förut då min mamma har den och efter ca 3 nätter med hjälp till att komma till ro så kunde jag sova själv..så nu ska jag ta dessa i ca 1 vecka så ska det säkert bli bra.Vi tog nu oxå tag i att jag måste få avlastning och jag är from måndag entledigad allt ansvar med barnen. Igen,jag är otroligt tacksam att vi bor i österrike. Vi kommer få hjälp av en organisation som heter Caritas (katolska kyrkan).
En kvinna kommer hit och tar hand om Livia från kl 08 till 16 och jag får vila (dvs sjukskriven istället för föräldraledig).Det kommer att kosta en hel del (ca 60:- timmen) och jag är tacksam att vi har en del reserver som kan hjälpa oss i denna svåra tid.

Dessutom så har vi vännerna Ms lägenhet dit jag kan gå och vara för mig själv då Livia ses efter i vår lägenhet. Inget ansvar,bara vila,ta hand om mig själv,långa promenader etc..På nätterna sover jag kvar i lägenheten,är med min familj under em och kväll och sedan sömn..Om inte detta får mig på fötter då undrar jag verkligen vad som felas mig..Sedan kommer kära Emma och då kan jag fortfarande "vila"i delat ansvar dagtid.

Idag kräktes jag inte så det är ett tydligt tecken att jag kräktes av stress och inget annat två dagar i sträck..

Inga kommentarer: