Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 20 juli 2009

Måndag

men först söndag. Natten var ok,dvs Gustaf vaknade inte under natten utan först kl 07 på morgonen. Hemlige mannen och jag hade bestämt träff med syster T i Wiens äldre delar så efter lunch for vi iväg med Ubahn. Vandrade runt och bara mös i det sköna vädret dvs svensk sommar:-)
Avslutade eftermiddagen med italiensk glass och Gustaf var super,gick bara upp och ner på sin stol och glädjeyttringen när han fick sin glass var obetalbar..en av de där stunderna när man får ett kärleks slag i magen..

Måndag, Livia sov uselt under natten,jag låg på soffan och "bevakade" utgången..var vaken ca 3 ggr mellan 23.30-05 då Gustaf vakande med ett gallskrik..försökte få honom att somna om men icke..Hemlige mannen tog honom så från 05.30 har vi haft dag (jag försökte sova till 06.50).Jisses,vad lång en dag är när man börjar redan 05.30.

Vi for iväg till ToysR us och införskaffade en rutschkana till Gustafs rum..sedan iväg till Ikea där vi köpte sängen till grannen och en hel del förvarings pryttlar till barnens rum..vi har släpat oss fram idag men det har gått..Dock,Livia har nu feber och diarée och en NY TAND till är på intågande...suck..förväntar mig ytterligare en sömnlös natt..

Men,positivt är att i slutet på juli så har vi fått låna hemlige mannens kompis lägenhet (ca 100 m bort från vår läg i ett annat hus då de far på semester) så då jäklar ska det sovas i skift;-)Vi behöver bygga upp styrka då båda barnen sedan är hemma med mamma medans pappa arbetar och dagmamman har semester i 3 veckor..

Jag mår annars väldigt bra även om denna sömnbrist gör att jag är som en zoombie men i själen har jag hopp om min framtid och har mkt roliga saker att ta tag i..

Hemlige mannens och min relation är iallafall stark och vi har hittat strategier för hur vi ska kunna hantera vår vardag..bl a med att ge varandra utrymme om så bara en egen timme här och där utan ansvar..

Nu ska jag bege mig ut i sandlådan med grannen och hennes dotter och mina två huliganer..operation trötta ut Gustaf ska härmed börja dvs han får ej lägga sig förräns 19.00 idag..

Och,tack till er som lämnar kommentarer (jag känner ju de flesta av er som nu läser)och ni känner mig på olika sätt men era hejarop och erfarenheter som ni delar med er av stärker mig!!

Var rädda om er!

Inga kommentarer: