Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 11 augusti 2009

Skrattar igen


Måste säga att jag fysiskt mår bättre..igår hade vi ett hejdundrande åskväder och givetvis vaknade Gustaf,helt otröstlig. Vi provade att ha honom i vår säng men han blir som tokig,tror att man ska hoppa och leka..Vi provade mer välling,mer kramar etc men han var i snurren..22.30 orkade vi ej längre och då lade vi ner honom..han skrek och skrek..vi var in till honom men det blev motsatt effekt..mer ilska och hopp..23.45 tystnade han och sov igenom.

Jag tog ingen Atarax,sov till 04.30,vaknade till,somnade omtill 06 då jag klev upp..Mår idag hyfsat ändå och har hunnit med att handla middagarna för veckan.


Positivt är:


tänker framtidstankar,dvs mina kreativa tankar försöker bryta sig igenom och jag har typ 4 uppslag på eget företag;-)


börjar förstå mitt handlande och framförallt mina rädslor. Jag avskyr att vara ensam och då inte ensam i existensen utan att vara utan vänner,hopp och mening.Jag jobbar nu stenhårt med detta,att tycka att jag själv är en god vän till mig själv.


jag fixar nu att handla själv,ta mig iväg till saker fast jag har tusen tankar om vad som kan hända och alla möjliga ursäkter till att inte göra det.Men,allt har gått bra hittills..mitt mantra är;om något händer så lär ju någon ringa efter typ ambulans..sedan kollar jag ofta min omgivning dvs om äldre personer typ i 80-års åldern kan stappla runt då kan jag det oxå.Min grundfysik är bra och yrseln jag bär på är förmodligen inget annat än stress för den försvinner då och då och jag provar att stå på ett ben,toucha näsan (ni vet fylletestet som polisen gör)och allt funkar..


börjar intressera mig för omvärlden och känner glädje och försöker njuta av att jag ej behöver stressa,ha dåligt samvete för att jag nu tar hand om mig själv.Har som sagt hjälp med barnen och tränar på att se dem för de små tänkande &gosiga varelser de är och inte bara att de är "uppgifter". Blir bättre och bättre när jag tar bort mitt dåliga samvete och bara finns hos dem,med dem och inte GÖR en massa:-)


försöker strukturera min vardag.Denna vecka (imorgon) ska jag träffa syster T och prata och bli ompysslad.På torsdag åker jag till staden och ska träffa mamma-gruppen till Livias kompisar.Fredag blir att pyssla i hemmet och fixa för helgen. Lördag planlös och söndag är min uppgift att fixa en utflykt för familjen-förmodligen med bil utanför Wien.


min fina granne E åker nu på semester i 2 veckor och jag saknar henne redan. Hon kommer dock tillbaka samtidigt som E kommer till oss från Sverige. Blir härligt att ha dem nära.


jag tränar på att känna in och gå långsamt,äta långsamt mm..ska förhoppningsvis kunna ta upp min träning denna vecka..Kroppen funkar bra när jag powerwalkar så jag hoppas att jag nu orkar..om inte-då kommer det en ny vecka..

1 kommentar:

Anki Hu sa...

Härligt att se ditt leende