Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 11 september 2009

Åter till familjelivet..

Idag så skjutsade vi Emma till flyget-sorgligt och lite ensamt blir det nu (men förståeligt då det finns en liten tjej i Jämtland som längtar efter sin mamma och har lånat ut henne i 18 dagar till oss)..Gustaf letade efter Emma när han kom hem-sötplutten..
Det gick bra på dagis idag så han kommer gå mellan 8-15 på måndag. Träffade en kollegas fru när vi kom hem som oxå skolar in sin son (båda jobbar) och hon undrade hur det gått för Gustaf och hur långa dagar han ska vara på dagis..Då dagis ligge ca 3,5 km hemifrån oss så skjutsar maken sonen och hämtar honom så det komme bli dagar mellan 07.30-16.15..oj,oj,sade hon,så länge? (med betoning på att jag är ju "bara" hemma).Och ja, jag erkänner,den där kommentaren satt ju som en spik i hjärtat men jag vet ju varför vi väljer detta och jag tror ej på något vis detta är skadligt för Gustaf för han är så glad när han varit hos dagmamma såväl som nu på dagis..Grannens fru hann oxå berätta att dera son, 1 år äldre än Gustaf,grät varje dag nu när de börjat inskolningen och på måndag MÅSTE han vara där fulltid då de båda jobbar..Förstår att hon utgick från deras situation med sin kommentar men den tog..

Annars har vi fortfarande problem med Gustaf och hans sömn,det är tortyr med stort T just nu och vi provar samvaro,närvaro men vår sömn blir lidande-har dock fått ett tips att vikan få någon mixtur på Apoteket som kan lindra hans sk oro och fåhan att sova-imorgon ska vi gå dit och beställa detta för han är ju oxå övertrött och ledsen..På tisdag hoppas jag kunna vila ikapp lite dagtid..

1 kommentar:

Maria sa...

Hej Mia!
Vad duktig du är som kämpar på! Jag tror INTE att Gustaf lider av att gå på dagis till eftermiddagen! Tror att det är jätteroligt för honom och du får den tid du behöver för att återhämta dig! Kramar från Maria (sviv)