Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 15 september 2009

En riktigt trevlig dag

hade jag idag.
Blev inviterad till en ny bekantskap via mail idag så jag tog tillfället i akt att åka iväg.Fick beskrivning,tunnelbana och spårvagn,första gången med "riktig" spårvagn och inte det gula turisttåget..Åkte iväg och lyckade spå något vis hamna på fel spårvagn och blev lite misstänksam då "min" station aldrig dök upp..jag hade dock god vägledning av M som fick stå och vänta med Lilla M tills jag fått hjälp och hamnat på rätt tåg..Det var dock iallafall väldigt fint i det distrikt som jag nu fick ofrivillig sightseeing i;-)
Vi fann varandra omgående och jag blev bjuden på god lunch och trevliga samtalsämnen..det är ju alltid lite pirrigt när man möter en ny människa som man dessutom endast mailat med men som sagt,supertrevligt IRL.

När jag kom hem så var hemlige mannen och sonen redan hemma och allt hade gott bra på dagis.Han hade gråtit lite när han blev lämnad men sedan hade resten av dagisdagen gått bra. En rolig sak,eller eg traumatisk för sonen; han lade sin första "kakka" i toaletten och grät när det hänt för han trodde han gjort något dumt..lille killen..jag tycker de är fantastiska på dagis som tränar han för toa för här hemma säger han brumbrum åt pottan och åker iväg..kissar gör man i ett ledigt hörn av lägenheten..

Gustaf och jag gick dessutom iväg och handlade,lillasyster fick äran att se pappans styrkeuppvisning. Sedan var det dags att leka med kärleken L (även om de mest bråkade idag)och Gustaf for runt på sin Bobby Car och blev helt slut efter 90 min frisk luft så han däckade 19 i sin säng-utan protester..

Nu ska jag slappa lite och äta choklad..en god avslutning på en mkt trevlig dag.
Imorgon har jag ytterligare en ny bekanstskap att göra och ev. har hon ngt väldigt kul att berätta som kan innebära lite nyskapande för mig..vi får se;-)

1 kommentar:

Maria sa...

Tack själv för idag! Jätteskoj att träffa dig och jag kände precis likadant, vi fann varandra direkt! Sånt ska man ta vara på! :) Så... jag hoppas att vi ses snart igen!
Ha det så skoj imorgon och mums vad gott det lät med choklad! Lovar att ha det hemma nästa gång du kommer! :)