Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 18 september 2009

Hemlängtan&gråtmild (jävla PMS)

Idag har jag för första gången kännt HEMLÄNGTAN..ordentligt,så där så att tårarna sprutar bara jag tänker på det..Och,det är väl sunt i sig för det innebär ju eg att kroppen har fått sitt och nu kan jag börja ta tag i allt annat.Dessutom så strular min röda fara,ingen ordning sedan Livia och det är skitjobbigt. Cykeln är mellan 23-32 dagar eller fler..Hormonerna sprutar och jag hoppas för familjens skull att den är på ingående;-)


Annars så börjar jag få egen tid och ett liv. Har träffat fina bekantskaper i veckan som jag tror kan bli god vänskap,fick en stor kram imorse av min fina granne som torkade mina tårar av hemlängtan och fick mig på gott humör..nu smider vi planer,inte mammaplaner utan KVINNO grejjor. Vi börjar ikväll med sushi och vin (du saknas Emma)hemma hos henne och hemlige mannen får egentid då han nu är sjuk,virusförkylning...
Imorgon tvingar jag honom dock till IKEA, 0900 ska vi vara där när de öppnar för lite heavyshopping,har tröttnat att halvligga på en madrass i vardagsrummet..På eftermiddagen blir det lek på en ny lekplats med di små och på söndag så ska jag och grannen ev.fara iväg på bus med barnen..beror på om de håller sig friska nu när sonen haft sin första dagisvecka..

1 kommentar:

Anna sa...

Hej fina du!
Sitter uppe och försöker bli klok i denna barnklädes djungel... Vad behöver jag egentligen till Arvid i vinter? Han har ju sin Voksi i vagnen så när han sitter där krävs ju inte direkt nån vinteroverall men sen då?? Hjälp!! Skönt att läsa att du hittat vänner som du kan få gråta med, hemlängtan är inte bara kul. En sak du INTE behöver sakna är vädret, usch va trist det varit i dag:( Håll tummarna för att jag vinner auktionen på den finfina cowboytröjan på tradera. Stoooora kramar Anna