Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 15 oktober 2009

Huvudet fullt med snor

..det är JU BARA en förkylning..men jisses vad den accelerar..
Tog bussen och Gustaf till dagis imorse i snöovädret..snacka om tvära kast,28 grader varmt förra torsdagen och idag 1 grad och full snöstorm...Gustaf var ledsen när jag gick men så är det i livet..Jag letade mig fram till labbet där jag skulle ta mina prover och fick den fina överraskningen att det kostade mig 1562 svenska kronor..det kostar att ligga på topp..för att inte tala om läkarbesök och terapeuter..dessa kostnader ersätts ej av EU-kortet..
Fina grannen E var på besök och vi surfade,pratade och drack kaffe..hon har ledsnat på vårt hem så nästa vecka rullar hon in med färg och borr:-)Hon vill så gärna kunna hjälpa till att få mig på fötter..jag är så tacksam!!

Fick dessutom trevligt telefonsamtal av J med G1 och det är skönt att få perspektiv och höra om andra saker än en själv..man är ngt narcisstisk när man tycker synd om sig själv..

Tog en Johannestablett kl 13 och där försvann eftermiddagen i ett töcken..kändes mkt kymigt även om jag blev framtidsorienterad..svårt detta men i komb med förkylning så funderar jag på att ta 300 på morgonen och inskaffa 450 mg tablett till eftermiddag kväll i stället..sitter och velar om jag ska ta min tredje tablett ikväll..

Livia vaknade nämligen 01.15 och sedan kunde ej hemlige mannen somna om..03.30 kom han tillbaka och då vaknade jag..och så hostandet..pain..
Gustaf var go och rolig idag(lekte med ficklampa i stora mörka vardagsrummet) tills stora överraskningen kom-varför inte trotsa när man ska lägga sig?!Jisses,vi höll på att få psykbryt men efter ca 20 min ilska från sonen och konsekvens från mamma så lugnade han sig till slut och var lycklig över att få gosa ner sig med hunden&lejonet..
Nu dricker jag te,snörvlar och har nedräkning för loppelådan (syrrans uttryck).

1 kommentar:

Mina sa...

Älskar dig!!! :-D
Vi finns här, glöm aldrig....
Puss o kram lil sis