Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 2 oktober 2009

Mys&skratt med familjen

Åkte hem igår en sväng..tog en kopp kaffe med fins grannen E då jag trodde att syster T kanske vilade en stund när LillFia sov..när vi fikat klart så ringde jag på Ts mobil men inget svar..hrmm..jag hörde dock tvn i vår lägenhet så jag öppnade brevinkastet och tjoade hennes namn..bästa minen på länge när hon stod i hallen och letade efter vartifrån ljudet kom som ropade hennes namn;-)Oj,vad vi skrattade när hon fattade att det var mitt fejs i brevinkastet..Packade fika väska och E&L följde med när jag skulle hämta upp Gustaf med bussen. Gustaf blev överlycklig när mamma OCH kärleken L stod på hans dagis..vi gick vidare till Schönbrunn (supernära dagiset)och lät de två vildarna springa runt lite..Grannen E är en rutinerad mamma så när Lilla L behövde Looloo (pottan) så tog E sonika fram den rosa pottan och där satt lilla L och gjorde sitt behov:-)Jisses,vad jag skrattade och de människor som passerade oxå men jag tycker det var ruskigt smart än att behöva strula med byxor,hitta en buske mm..

Åt middag med GOD aptit (heja Johannesörten)och lyckades smälla i mig två kakor oxå..längesedan,jag droppar vikt nu så det står härliga till..Lekte med barnen på Gustafs rum,superkul hade vi alla fyra..men,säg den lycka som varar..Gustaf lade sig snällt men så kunde han ej sova..efter 2 vällingflaskor,hostattacker så fick jag kila över till grannen vid 23 för att få låna hostmedicin..den hjälpte men hemlige mannen och jag hade då fått ta våra madrasser och dra till vardagsrummet..slocknade 24 men vaknade 04.30 då vårt andra barn började hosta..dessutom så sprang syster T på toa x-antal ggr under natten..soppa..var inte stark imorse men lyckades peta i mig lite frukt..skulle på frukost med grannen men inne på fikastället så kände jag bara-det går inte att äta så jag fick tacka för mig..tog ubahn till drömträdgården..har varit så trött idag men lyckades ej sova middag..ikväll så får jag ta Atarax,en hel tablett då den halva ej hjälpt mig igenom natten..hoppas nu kunna sova..orkar inte utan sömn..

1 kommentar:

Maria sa...

Men hjärtat, lilla vän! Förstår inte hur du orkar! Du är såå stark! Atarax är skönt när man har svårt att sova, många gånger bättre än sömntabletter då man gärna vill vakna om barnen mår dåligt och skriker! Kämpa på Mia! Faan va bra du är!