Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 13 oktober 2009

Tuff,tuffare,tuffast dag idag

Gustaf vaknade 02.30-skrek nein,nein i ca 25 min..i med välling,spände fast honom i vagnen och gick ut..han sov vidare och så oxå vi..vaknade med hjärtklappning,ont i halsen och hosta..försökte äta frukost men den kom upp igen..Jag får panik-vad är felet med mig?Så här kan jag inte leva,hanka mig fram dag för dag..ringde min kontakt på IBOS och hon fixade fram en läkartid till mig imorgon;
http://www.psycho-somatik.at/m3_1.html

Söta,fina,medmänskliga stora M (då dottern är lilla M) ringde och peppade och även då vi ej känt varandra länge så känns det som en djup vänskap-tack vare tillit,förtroende och förståelse..Jag fick mig en riktig funderare-till det positiva..tack än en gång för ditt engagemang!!

Jag lämnade förmodligen min johannesört i vita stolen och kände mig riktigt låg idag..tog en igen vid 16 och ca 30 minuter senare var min världsbild förändrad..
Tur var det oxå, för Gustaf kom skrikandes hem idag igen..1 h och 30 min skrikandes,sparkandes och arg som bara den..jag tror att han nu reagerar på sitt dagis, dvs att han lämnas där och att han nu fattat att han måste vara där..Jag erkänner; jag lämnade i halvtid med Livia i vagnen och en smörgås i handen för jag har problem med att äta och utan mat blir man inte stark..efter ca 30 min promenad i det kalla höstvädret så hade hjärncellerna kopplat ihop sig igen och jag var redo för att möta min son (som jag stunden tidigare velat adoptera bort till första bästa).Allt var dock lugnt,maken hade hört om en treatment som han nu provade och Gustaf coolade sig. Vi fick en mysig stund ihop innan han glatt gick och lade sig..kan 2-åringar ha PMS?!Det stressar mig enormt att inte vänta vad man ska förvänta sig..en timme med sonen i raseriutbrott känns som en veckas hårt fysiskt arbete..

Inga kommentarer: