Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 9 november 2009

DAG 6 RASTLÖS

Natten var urkass..jag vaknar stup-i-ett..trots allergimedicin oxå (för er som undrar,anitihistamin har en dåsig,lugnande effekt och används oxå som insomningsmedicin..dessutom är det ej beroende framkallande).Ikväll får jag ATARAX och TRITTICO och hoppas få sova igenom hela natten..Idag är jag rastlös, har avverkat 45 min promenad i den fina solen. Ska försöka mig på ett cykelpass oxå idag för att trötta kroppen och ge rastlösheten lite medicin.

Två av mina rumskamrater har lämnat (en av dem L,kommer jag fortsätta hålla kontakt med,vi är otroligt lika,lika gamla och fann varandra direkt).Ny har flyttat in,redlöst berusad och mixat igen,piller och alkohol...Detta är farligt!!
Väldigt många kvinnor här i 50-års åldern som måste avgiftas..
Humöret är dock bättre-kom på mig själv att tänka ytliga saker såsom juldekorationer:-)Men,jag blir lätt stressad..detta måste jag lära mig hantera och hitta strategier för..

Pratade med aupair K igår,hon jobbar&står i för att avsluta sitt i Svea men har allt under kontroll och anländer imorgon.
Hemlige mannen och syster T har gjort ett litet program så att hon får en mjukstart hos oss. Jag beundrar henne så för att våga släppa allt hemma och komma till oss,en "okänd" familj som befinner sig i lite kaos just nu..men,det blir nog bra när vi alla installerat oss och hittar en vardag.

Inga kommentarer: