Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 14 december 2009

Mr Bean alias min make

gjorde det igen..Mr Bean skrev av ordersedeln på datorn,tuffade iväg i bilen,la sin beställning,tydligen frågade försäljaren på IKEA något om ett runt bord och Mr Bean svarade något han ej kommer ihåg (förmodligen ja) för när äntligen våra möbler kom så var det detta bord:



och inte detta som vi pratat om i måååånnnnaaaaaddddeeeerrrrr:-)



Igår for vi då så till IKEA efter makens utbrott om varför vi tvunget måste byta bord JUST IDAG,en trasig vrist (på maken då paket med runda bordet var otympligt och supertungt) då frun i huset vägrade vara utan bord i jul (för när skulle maken "hinna" fixa detta med all julkommers som är just nu?)Kan säga att det var inte julsånger vi sjöng i bilen ut till IKEA utan det var mera;om du lär mig alla fula ord på tyska så ska jag lära dig alla fula ord på svenska:-)

Men,men allt gick bra och vi var ganska nöjda när vi susade hem..förutom att jag hade spetsat in mig på en adventsljusstake (lite julpynt vill jag ju ha)men,se där,IKEA har redan packat ner alla julsaker och påbörjat skyltningen för våren..det blev en röd porrlampa iallafall i köket-bild kommer vid tillfälle..lite mysssken ger den och Gustaf godkände det hela genom att säga; WOW,när han klev in i köket idag..

Idag fortsätter jag och fina K att skruva möbler,igår blev det HEMNES stora byrån och EXPEDIT-bokhyllan..idag matbord:-)

Ikväll blir det julmys i danskaffär- www.dotkind.at

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, va kul att ni börjar få lite vanliga vardagsbekymmer i eran familj också nu, ett gott tecken;) Kram på dig!