Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 8 mars 2010

Hyllning till väckarklockan

som fått upp vår barnflicka K:-)
Min är inköpt i Kabul,Afghanistan och jag hittade igen den och så fick K låna..och hon vaknar varje gång:-)
Om någon har svårt att komma upp så kan klockan lånas ut till fler-jag vaknar av barnen;-)

Tar mig friheten och kopierar hennes eget inlägg(från http://www.mittens.se/?p=680):

JAG VAKNAR INTE

Normalt sett så stämmer det på mig, jag vaknar inte, det är ett faktum, jag sover tills dess att min kropp tycker att jag sovit klart och det kan vara mellan 5 och 14 timmar, det är SVÅRT för mig att komma i tid, ska jag upp vid 6 på morgonen så går jag och lägger mig SENAST 8 eller så går jag inte och lägger mig alls, detta är ju jättefrustrerande för så många, min pojkvän, mina arbetskamrater, mina chefer, mina föräldrar, mina lärare, mina klasskamrater osv. och självklart så är det jättejobbigt för mig också!
Jag har dock fått lösningen, en väckarklocka i form av en Moské som kan vara den enda väckarklockan som fungerat i längre än en vecka för mig! Den är fantastisk och om ni undrar hur den låter så kan ni kolla på denna video vilken är en likadan klocka men en mindre som jag till min lycka hittade hos kitsch + att jag hittade en exakt lika på ebay för ca 100 kronor, hurra.

Jag ville bara hylla väckarklockan som får mig att vakna i ett eget fint inlägg..


1 kommentar:

kamilla sa...

problemet som uppstått är väl bara det att min blivande sambo säger att han inte vill bli min sambo om jag har en sådan klocka, alternativt skilda sovrum, haha.