Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 10 april 2010

Gustaf ist krank

säger han själv och vi övriga instämmer..nu ikväll har näsan varit som en öppen vattenkran.
Lillasyster har hostat i tre dagar men idag var det mindre..
Nu får vi se hur natten blir och jag hoppas så att vi kan ta med Livia på Mejas 2-års kalas imorgon då vi (läs jag) sett fram emot detta event ett tag..
Kvällen bjuder på ett alt två avsnitt av Weeds på DVD (tack till Jennifer) då tysk tv inte är intressant..även om jag förstår mer och mer..

2 kommentarer:

jenny sa...

Hej! Har nyss hittat din blogg och blev lite nyfiken på er eftersom jag "känner igen mig". Min man är också österrikare och vi bodde i Wien tills för tre år sedan då vi flyttade med våra två barn till Örnsköldsvik. Tanken var då att vi skulle flytta tillbaka igen och det lär väl snart vara dags. Egentligen har vi båda en önskan att kunna bo "där och här" men vet inte riktigt hur det ska lösas rent praktiskt. Hur gör ni? Hälsningar Jenny

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Hej!
Maila mig på zzat2005@gmail.com så kan vi resonera vidare..det är inte helt lätt men det funkar. Det är svårt om man inte hittar jobb och om man flyttar till den enes hemland så kanske den andra får göra ett "nedköp" dvs ta det som står till buds och kanske inte alls motsvarar utbildning eller tidigare erfarenheter. Som sagt, maila så ska jag försöka berätta:-)
Mia