Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 9 april 2010

Prägling

Hur får man bort präglingar?Med det menar jag dem mönster som man släpar på, generation från generation..Jag har nu varit hemma i 4 dagar, utan press&krav..ja,förutom från mig själv förstås..och mina äldre levande och döda släktingar..att vila är lathet, man skall vara igång, städa, tvätta,feja och jobba..jag vet att detta ska jag ej hålla på med för då kommer jag rasa neråt igen som så många gånger förut i mitt liv..varför kan jag inte bara vara och njuta i nuet och skita i allt som ligger och skräpar i hörnen?Livet kommer inte rinna ifrån mig för att jag lökar lite..detta är min stora utmaning.
Nu har jag tagit helg,lagt alla böcker och papper åt sidan (och oups, hann visst städa badrummet på korta lunchrasten) men ska nu njuta av den sista tysta timmen i solskenet för att sedan shoppa hem fredagsmys och göra helg.

PS! Jag går oxå och funderar på vem som har kidnappat mina barn?De två jag lämnade finns nämligen ej kvar.. de som bor här sover hela nätterna, vaknar med ett leende och är allmänt mysiga..Livia har ju förstås lärt sig säga nej till det mesta men jag får tillstå att det är ganska gulligt. Gustaf är som en papegoja, härmar och pratar allt man säger-supermysigt.

Ha en fin helg och sakta ner tempot!!

Inga kommentarer: