Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 12 maj 2010

Fredag-näee onsdag

Shit-idag är jag slagen och vill mest bara sova.
Hemlige mannen och jag har haft en dispyt-givetvis per telefon-och det löser ju inget..
Jag tror det är så här; nu har jag landat där jag är och har kraft att blicka ut över omvärlden och det jag ser är ett stort...askmoln..fyllt med lite splitter av lite ditten och datten och det tornar upp-tror sedan att molnet är borta oxå kommer det en ny frontattack..hade ett otroligt givande samtal idag som satte igång tankeprocessen som jag skjutit ifrån mig...
Idag slogs jag oxå av att jag precis för ett år sedan kom till Sverige med en liten bebis som inte sov på nätterna och överblickade kaoset i mitt sk hem som jag nu skulle ställa iordning och flytta ut ur-ensam..daehh`ö?Hur tänkte jag och hur tänkte de omkring mig?Jag vet nu att INGEN vågade säga någonting för när Fru M planerat och ställt in sig så kör man bara..bara ett problem-det gick inte att köra..Jag satt som en blöt fläck på hallgolvet och bara grinade med en liten bebis som oxå bara grinade..Men, resurserna fanns nära. Fam Nilsson som tog över, skedmatade min bebis en natt så jag skulle få sova ostört några timmar..mamma&moster som tuffade upp 105 mil med lilla Opel Vaginan, eh, Agilan heter den och tömde huset och ställde iordning så att fina E kunde flytta in..Idag var jag hos fina E som just blivit utskriven och nu är det ombytta roller..Hoppas hon snart mår bättre och att hon är upp på benen, pigg&glad som alltid.

I helgen blir det slappt-väderprognosen lovar regn så det blir det att softa (eller jag måste jobba oxå några timmar då det är lite snålt med tid i projektet för skrivtid-det kommer jag ta upp med projektledaren att så får det inte bli till hösten- och ja, projektledaren är jag själv så nu får jag reda upp min usla planering)

Nu kallar sängen-eg soffan-där vi alla tre sover hårt&länge framför tvn.

Inga kommentarer: