Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 18 juni 2010

Hosspan

Följande skriver min aupair om lille sonen (http://livefromvienna.bloggplatsen.se/2010/06/14/3114691-hossssppan/:

Jag håller på att försöka lära Gustaf att säga "hoppsan".
Idag lät det så här vid middagsbordet.
- Gustaf, kan du säga hoppsan?
- Hossssppan.
- Okej, säg "hopp".
- Hopp.
- Säg "san".
- San.
- Säg hoppsan
- Hossssppan.
- En gång till Gustaf, säg hoppsan.
- HOOPPEEEEEEELA!!
Vid det laget gav jag upp. Istället började Gustaf berätta för mig vem som var vilket djur.
Livia - Känguru eller bäbiskänguru.
Mamma - Giraff
Pappa - Apa
Jag (Effer) - Pingvin
Gustaf (Doodas) - Lejon, of course.
Efter ett tag var alla utom Gustaf tigrar, Gustaf var fortfarande ett Lejon. Detta var ett mycket givande samtal måste jag säga.

Inga kommentarer: