Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 30 juni 2010

Varmt

Tvåan inte helt bra ännu..

Ettan och barnflickan for till staden och hämtade sedan upp de små,
Efter middagen tog jag ut alla 4 i sommarvärmen och det höll i ca 30 min sedan började 3/4 surna till ordentligt.
Mutade med glass men minstingen var helt slut så det var gråt ett bra tag innan läggdags.
Fyran blev rädd då grannen under började borra kl 19-fyrans sovtid.

Nu är alla i säng och snart ska även jag nanna kudden.
Imorgon ska jag hämta på dagis-de (dagis) har lite problem med att jag som mamma inte är så delaktig på dagis och med barnen. De vill påstå att när sonen har olyckor (läs kissotur)så beror det på att jag ej är närvarande dagligen då jag befinne rmig i Sverige. Min barnflicka har styrka i sig och sade emot detta då hon vet att Gustaf klarat veckor/dagar utan att något hänt och att de förstorar upp problemen.Ofta har Gustaf kissat på sig när det varit den svenska fröken som varit ansvarig av någon anledning. Annars har det funkat superbra.
Denna vecka hade jag förväntat mig att Gustaf skulle fråga mkt efter pappa då hemlige mannen inte varit ifrån dem mkt men allt har förlöpt väl. Gustaf och Livia är trygga små personligheter och bara att en av oss är här gör att allt funkar. De äter och sover precis som vanligt..Livia kallar dock mig för pappa lixom hon kallar pappa för mamma när jag inte är här så jag antar att hon försöker få ihop bilden på sitt sätt.

Imorgon så får jag som sagt se vad de säger:-)

Inga kommentarer: