Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 27 augusti 2010

Äntligen fredag

Tog sovmorgon, tog inte bussen som gick 8.25 då det var ett socialt experiment häromdagen..värre än en boskapsresa..Kom till staden vid 9 och som av en händelse landade jag in lämpligt till förmiddagsfika. 09.15 plingas det i koskällan i nedre korridoren och då går alla och fikar:-)

Arbetsuppgifterna var inte så många idag så efter en trevlig lunch med kollega och hennes kompis så flexade jag ut och förberedde färden mot landet. 14.30 var jag hemma hos tjejerna. Vi är bedrövligt trötta och jag somnade på soffan en halvtimme och sitter nu här.
Allt är bara bra och vi planerar för att plocka hallon i helgen. Exet har givit en vägbeskrivning till ett bra snår som är lätt tillgängligt men berättade i nästa andetag att min fd svärmor kört vilse på vägen dit (och hon är född och uppväxt i området). Så om inget inlägg kommer så vimsar vi runt i skogarna här;-)
Något träningspass hoppas jag oxå på. Tvåan blir hemma då hennes "kompis" valt en annan kompis att vara med i helgen..usch vad jag skulle vilja skydda barnen från sådant men inser oxå att det är lärdomar man måste ta sig igenom..
I Wien rapporteras det att barnen är uppskruvade och maken sliter sitt hår..speciellt det lilla livet verkar vara den som rör runt i grytan mest-kallas oxå 2-års trots dvs "jag utvecklas". Minnet är kort på hemlige mannen för förra året så var sonen ute för adoption mer än en gång och jag tror att husockupanten instämmer som fick sitta upp en hel natt pga den då charmige 2-åringen. Lite skadeglädje har jag då jag tränats av tre 2-åringar och nu får han ta en 2 -åring (med stöd av fina J). Han har dessutom fått nya uppgifter på jobbet och börjar 07 och kommer hem 18. Kanske detta kan göra att barnen vill vara nära och söker hans uppmärksamhet när han är hemma? Han har ju den traditionella "mamma-rollen" och jag tycker inte synd om honom. Han måste lära sig strategier för att få till det i vardagen. Det märks när vi pratar att han inte har alltför många ideér mer än "att härda ut".
Nu ska jag göra avslut på kvällen och lägga mig tidigt.

Inga kommentarer: