Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 6 augusti 2010

Bildj-en

Då det verkligen hällregnade idag så bestämde vi oss för att hastigt och lustigt åka till SCS.
Började bra med att utfarten till SCS var avstängd-olycka. Fastnade i stau men maken lyckades vända runt så vi kom på rätt avfart. Jag var lagom nojjig då han alltid av någon anledning inte ska fylla på diesel förräns lampan tänds och då har han 200 km kvar...tror han..Idag stod nålen på gränsen till det röda-men ingen lampa..suck vad vi bråkat om denna detalj. Jag kör aldrig utan halv tank för man vet aldrig vart man hamnar..Lite rätt fick jag på hemvägen-återkommer om det.
Vi kom fram vid lunch så vi startade på hälsosamma stället Burger King:-)Vi lät bilen stå och gick igenom hela komplexet för att nå HM. Sedan ut för att gå till Media Markt.
Vi hade lyckosam shopping då vi fann det som stod på listan.
Åkte hem vid 14.45. Livia somnade i bilen men Gustaf var vaken.Då kommer varningssignalen i bilen med stort V. Motorn måste gås igenom och maken kunde inte accelera..Jahapp, vi väntade båda på att bildj-en skulle stanna på Autbahn men inte-vi lyckades rulla hem i ca 60km/h.
Maken hade bilen inne i februari på inspektion (det kostade en förmögenhet och samma problem dök upp som tidigare oxå funnits typ ett halvår tidigare men det var bara att betala och se glad ut). Maken har nu kört 20 mil sedan inspektionen i februari och nu är det tydligen dags igen..skitvolvo..jag hoppas att maken kan bestämma sig för att göra sig av med den innan den bara är värd skrotpremien..Jag lägger mig inte i men jag vet makens taktik så nu får vi se vad som händer. Wild guess från min sida: INGENTING kommer hända förräns den totalt rasar och då kommer han vara arg;-)

Lagom slitna så blir det en lugn kväll. Jag rensar i mina lådor så en och annan Tradera-auktion kan det bli..

Inga kommentarer: