Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 7 augusti 2010

Regn och hästar

Dagen idag började 8.30-japp, igår vaknade liven kl 08.15 (och vi med för den delen, megaförvånade).Vi tror nu att de kommit i semesterlunk. De lägger sig som vanligt vid 19 men vaknar som sagt vid 08. Livia sover middag varje dag i ca 90 minuter medans Gustaf säger att han "vilar". Det innebär att lampan är tänd på hans rum och han pratar med sig själv:-)Han kommer inte ut förräns vi hämtar honom-sötnöt!

Vi helghandlade på morgonen, barnen vilade lunch och sedan när de vaknade så började de bråka igen. Efter en god fruktsallad med vispgrädde och riven choklad (LCHF) så tog jag Gustaf och for till stan. Jag var nyfiken på vad Herr&Frau Klein hade för sortiment (dansk/svensk barnaffär). Inget roligt där förutom att de hade "hästar". Jag kollade vad de kostade och for nästan baklänges-40 Euro (ca 400 sv kronor). Gustaf och jag fixade hem lite saker som ej fanns på Hoffer och återvände hem. Hittade igen mina gamla militärsockar, ungarnas kopior av Vileda (städmoppar) och hemlige mannens gamla Ralp Lauren tröja som fick bli fyllning-tattatada, så hade jag fått ihop två hästar till barnens förtjusning:-)


Gustafs "skäck". Det bruna är färg från mina gamla militärkängor-det blev passande;-)


Livia fick sopen och hade inte tid att vänta på någon man:-)


Livia fattade inte grejen med att "rida"men hade lika kul ändå.




Småttarna i sina pyjamasar. Gustaf i 92 och Livia i 86.

Inga kommentarer: