Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 14 september 2010

Dagishämtning 2

Idag gick det bra. Hon som chefar över stället var där och hälsade glatt och inga frågor. Dock stod jag redan i försvarsställning och sade; de har det bra trots att jag pendlar..suck..förstår att jag är inte helt bekväm med min livsföring utåt sett då jag är sååå trrööött på att få frågan både i Sverige och här. I Sverige går många ännu längre, använder mig som roliga timmen ibland och ber en okänd person fråga vid fikat vad jag gör och VART jag bor..numera tackar jag nej för det är ointressant att få se en person få sin hjärna satt i spinn och dessutom frågorna som halkar ut utan att hjärnan är inkopplad..Vi VET vad vi gör och det funkar även om vi VET att det inte är en lösning för all framtid.

Livia förde oväsen på bussen så vi fick hoppa av vid Hofer och den lilla myran gick/sprang hela vägen hem-så lycklig.De är ganska söta, hon säger hand, Gustaf ger henne sin och sedan springer de. När Livia for omkull kom Gustaf genast fram och tog upp henne och gav henne en kram. Då var det nog och hon sköt ifrån honom:-)

Skrivandet går bra, hoppas ha ett utkast färdigt imorgon för att sedan ägna mig åt att läsa in mig på kol och lungcancer för att få ihop det senaste om forskningen vad gäller män och kvinnor.
Nästa vecka byter jag område och går från stab till medicinsk avdelning och vita kläder igen.

Inga kommentarer: