Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 26 september 2010

Nyinflyttad

Hela dagen igår var ett packande och körande från kl 08 tom kl 17.30.
Jag hade stor support av min landladys särbo. Några incidenter dock..min husockupant hade lämnat nyckel så att jag skulle kunna ta mig in huset och garaget för att hämta de möbler som hon ej använde (inkl hennes säng som jag nu fått låna). Det var bara det att nyckeln passade inte.. så där stod vi med öppet släp..jag visste sedan tidigare att det fanns någon nyckel som ej passade garaget och den fick vi förstås..tråkigt men då jag känner några av grannarna väl så löstes det sig iallafall...
Till huset och där hämtade jag några minnesmöbler och nu har jag det mesta.
Impulsköpte en brun ryamatta som passade till de två saccosäckar jag köpt till tjejerna. Lägger inte ner några pengar på en soffa.
Vi hade fått låna en TV men tyvärr funkade den ej så jag bestämde raskt-ny TV inhandlades (den får tjejerna den dag det är dags för flytt). En liten platt sak som särbon idag installerade till mig:-)
Jag passade på idag att inhandla de stora saker som jag önskade då det är svårt att släpa en stor växt på bussen tex;-)

Vi har annars myst även om jag fortfarande hostar som en tok och rösten är ej med mig. Fick sova sittandes i en saccosäck då jag var utan mitt nässpray som låg i den jacka som tjejerna ej trodde var min i särbons bil som de för övrigt tömde..hade panik och funderade på att springa upp på akuten men att bli inskriven och betala pengar för att sedan få en nässpray-näe, det insåg jag oxå var helknäppt men jäklar vad jag hostade inatt då jag ej kunde andas via näsan och försökte via munnen...

Men, dagen har gått bra och nu myser vi med tända ljus och imorgon tar de bussen hem.
Stora tjejen återkommer på tisdag för hårklippning och lite shopping (kläder förstås).
På onsdag blir hon tonåring-13 år sedan jag födde henne.Otroligt!!

Inga kommentarer: