Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 21 oktober 2010

2003 Afghanistan


Ettan och tvåan precis innan jag åkte. Mina Sverige-tshirts sov de i och luktade på då det var "mamma". Idag är det många barn som har en mamma eller pappa som arbetar för att göra världen lite säkrare och hjälpa andra barn att få en möjlighet att få växa upp till vuxna.

Denna vecka då Afghanistan står i fokus gjorde jag ikväll en nostalgitripp i mitt bildarkiv.
Har oxå blivit inbjuden att visa bilder och prata om Afghanistan på tisdag. Det är ett minne jag vårdar ömt men måste medge att det känns väldigt länge sedan och jag måste nog ärligt tillstå att om jag fått ifrågan idag skulle jag inte åka. Jag har blivit omvänd sedan min cysta och livet är mig för kärt och så också mina barn för att jag skall utmana riskerna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att du ska prata inför publik om ditt Afganistan äventyr! Det lär bli super-intressant för många om att få insikt om upplevelser som ligger så långt ifrån deras egen verklighet.
Catharina i Wien :)