Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 4 oktober 2010

Kümmelbraten, familiebehilfe och studier

Familibehilfe (barnbidrag). Efter att ha efterforskat på internet hur mkt man får per barn så visar det sig vara mer komplicerat än vad vi kunde ana.
Man får olika belopp beroende på hur gammalt barnet är. Man får ett xtra bidrag per barn utöver själva barnbidraget, xtra pengar för att man har mer än ett barn och så får man dubbelt barnbidrag i september. Piuh! Kort uttryckt cirka 175 Euro per barn/månad.

Kümmelbraten. Jag trodde det var som kassler och det kanske det är men det luktade syrligt?!Hade tänkt ha det i fläskpannkaka men nu får klumpen ligga i kylskåpet till vår österrikare;-)
Han fick i uppdrag att ta med bacon hem.

Studier. Jag har ett enormt motstånd och ambivalent är jag vad jag ska ta mig till i framtiden.
Har nu iallafall anmält mig till högskoleprovet (23 oktober) då man nästa termin ändrar utformningen till att passa mer tekniska individer (och där ingår jag ej).
Vad jag funderar på? Sociologi..har 85 poäng i gamla systemet och hoppas kunna omvandla en del poäng i det nya systemet..

1 kommentar:

Anonym sa...

Selchfleisch är mest likt kassler tycker jag.. Men riktigt samma blir det ju inte.. Men mer likt än kumminstek iaf :) Krya på dig!