Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 1 november 2010

Avsked

Mina flickor har åkt. Det jag tycker allra bäst om är när vi sitter och fikar och pratar om det som de funderar på..de vågar fråga och de får svar. Inget ämne är för läskigt och att få dela deras tankar är spännande. De växlar oxå fort från allvar till roligheter och det är en styrka.Att säga hejdå är alltid tråkigt men vi är experter (inget att skryta om egentligen)på att trycka undan klumpen i halsen.
Nu kommer de dock fortsätta sitt lov med sina kompisar och jag tror de kommer ha mycket roligt.

Annars har jag hunnit prata med hemlige mannen och vi har en del saker som vi funderar på och pratar om. Historiens vingslag viner men framtiden ligger framför oss...
Gustaf och Livia skickade pussar i telefonen och Gustaf försöker få fram sina meningar på svenska..just nu är det vänner och dinosaurier..Livia förstår inte mycket och oftast hör man något slafsande i telefonen:-) en puss!
Snart fyller hon två år, samma dag som min morbror fyller år. Jag hinner fira hennes 2-årsdag i Wien innan jag åker tillbaka till Sverige.
Över jul&nyår planerar jag att ta ut lite föräldraledighet så att jag kan stanna hemma i ca fyra veckor och min mamma kommer på besök till oss...ska bli kul!

Inga kommentarer: