Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 10 november 2010

Flow

Så mycket glädje och lycka det varit de senaste dagarna.
Middagen i måndags vad suberb, god och sällskapet var intressant och otroligt många samtalsämnen avtalades så när jag kände vinets bubbel i hjärncellerna gjorde vi avslut och jag fick skjuts hem (men oxå dit). Hoppas bli inbjuden fler gånger (och ja, jag kanske inte bjuder på middag för jag har noll intresse av mat och vill inte laga den..i och för sig kanske man kan bjussa på middag numero ett numera; makrill på knäckebröd;-))
Igår mötte jag mina allra käraste vän S..dock så började det bra..jag hör tåget men ingen S..då ringer min telefon och försiktigt frågar hon; vart är du?Jag är på Västra och hon är på centralstationen:-) (A-inga drinkar och vin nästa gång;-)
Blev inte förvånad då jag glömde betala min mat i matsalen tidigare under dagen..Nåväl, lite inköp av sushi också hem..oj, vad det pratades..det var ju ett år som skulle avhandlas, länder berättas om och livet i sin enkelhet men oxå dess prövningar..S som fortfarande är lite jetlaggad började gäspa och då sa jag; vi kanske ska göra natt och kollade klockan-23.00..och vi somnade inte förräns 02 (det blev inte tyst;-)..när var jag uppe till 02 senast? Innan barn 3 tror jag..ett trauma blev brutet för jag gick upp 6.30, möte kl 08 och fick hoppa in och köra pass och nu packat..och jag mår bra..Ibland måste man bli utmanad och nu vet jag att det är ok att missa några timmar då och då när det gäller sömn utan att få panik.

Idag blev jag erbjuden nytt jobb och efter möte med ny chef och några framtida arbetskamrater så blir detta toppen. Då inga papper är påskrivna ännu så ligger jag lite lågt. Jag kommer jobba 60% och plugga 40%-så mkt kan jag säga. För familjen blir detta ett lyft.

Nu ska jag snart hoppa i bingen och imorgon far jag till Stockholm, 05.40 går transporten.
Vi har fått snö idag, pudrig snö ca 3-4 cm och det virvlar i själen.. nu börjar det dra ihop sig för advent och kommande jul.

Inga kommentarer: