Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 20 november 2010

Tystnad

Idag så vaknade jag på fel sida. Kom aldrig till ro igårkväll och var ohyggligt trött imorse. Barnen med pappa gjorde allt de kunde för att få upp mig vilket innebär management by vardagsrum (har jag berättat att min man i sitt yrke haft nytta av röstresurser?). Barnen svarade på samma vis genom att överrösta varandra..
kl 09 gick jag upp, sur som ättika men efter frukost och kaffe så hade jag landat i rätt sammanhang-dvs at det är mysigt att vara med familjen;-)
10.00 tog J över barnen men då startade makens ritualer (ja, det är inte barnen man får vänta på här utan maken)..en halvtimme senare var vi på väg.
J tog barnen på zoo.
Vi hade pratat om att gå på museum, jag ville se det medicinska med det var stängt på lördagar..sedan tänkte vi oss tekniska museét men innan vi tog höger för att gå vägen ner så hade vi hamnat i en dispyt så då var det raka vägen till ubahnan..knuten reddes ut och vi hade en mysig dag i staden. Bl a så letade vi spel eller något annat som vi skulle kunna roa oss med barnen och vi hittade ett träd som "kräktes" fjärilar..barnen blev som galna..så för att förhindra att grannarna skulle anmäla oss så blev det 10 minuter lek..de slutade aldrig skrika, förvisso av glädjetjut men ändå..
Sedan följde eftermiddagen med hiskeliga utbrott från vår son och utvisningen i båset landade nog totalt in på ca 30 minuter på 2 timmar (kändes dock som 12 timmar)..efter att han fått diskat så lugnade det ner sig.

Nu sitter jag här med migränkänning och längtar till fyra veckors gos med barnen under julen;-)
Imorgon delar vi dem-jag tar sonen till staden och maken får dottern hemma så att han kan få slappa några timmar utan utbrott och skrik (hoppas vi).

Inga kommentarer: