Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 10 december 2010

18000 steg och ett kort i bitar

Intensiv dag på jobbet-igen. Mkt gjort-skönt. Fyra och en halv arbetsdag innan jag susar hem..längtar otroligt nu. Fick en skön promenad på lunchen med trevlig sällskap, måste gå ut oftare i dagsljus och vinterkyla-friskt.
Lilla dottern har hostat i fleratalet veckor men varit pigg. Jag upplevde det dock olustigt och fick maken till doktorn med lilla L. Efter röntgen så visade det sig att hon har lunginflammation. Ingen feber och inget sänkt allmäntillstånd. Nu blir det pencillin och snart hoppas jag hon är frisk. Sonen blir oftast aggressivt sjuk medans dottern har längre tid med baskiluskerna.

Döttrarna stora finns här bredvid, det är skvallertidningar och IDOL-final. Tvåan såg julklapparna och mamma fick välja en. Ett Nintendo-nu är hon borta för omvärlden;-)
Jag dinerade med tvåan-vilka härliga resonemang. Vi satt i över en timme. När efterätten var uppäten (min) och modern tänkte tjäna lite tid med att göra toalettbestyr och betala med kortet medans tvåan avnjöt sin dessert så hände det som inte fick hända. Mitt betalkort gick i två bitar. Hur jag lyckades?Iskallt kort+nedstoppad i jeansen (tighta)+sätta sig på toastol+vika höftböjaren=betalkort i två bitar.När jag hörde ljudet tänkte jag; nej, det kan inte vara ett krack som säger att kortet gick itu.Men-det gjorde det. Tur att vi lever i plastsamhälle för jag hade med reserven.

Inga kommentarer: