Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 2 december 2010

Överraskningarnas dag

Gårdagen bjöd på två stora surprises.
Första var att jag fick reda på varför tjejerna mina skulle uppträda i lilla byn 7 mil från östersund idag. Exet hade slirat lite; han visste inte varför och när(dock kunde han ej närvara då hans jobb har fest och han lånar min läg). Nu vet jag genom mina vänner att det är exets mor som anordnar en grötkväll. Och dit ska jag..Dock så ska det blir mycket trevlig att träffa mina vänner.Tjejerna och jag spenderar natten hos dem.

Andra överraskningen var ett mail från nuvarande barnflickan att hon ville avsluta sin tjänst hos oss. Kom som en komplett surprise då hon fått ett erbjudande och förväntas börja det nya jobbet den 10 januari.
Det fanns en tjej med i bakgrunden som var intressant som ny barnflicka men då jag ej hinner träffa henne innan jag åker så tedde det sig ganska svårt att låta J gå med så kort varsel (vi hade en överenskommelse om juni nästa år). Nu slumpade sig dock så att en tjej på jobbet känner denna tjej. Hon kunde ge referenser så den 7 januari kommer H till oss och jag gör introduktionen när jag ändå är hemma.
Vi tackar J för denna tid och önskar henne lycka till med sina nya uppgifter i Wien-ibland kan det lösa sig väldigt fort.Vi välkomnar oxå H till vår familj.

Rapporten från Wien är oxå att Gustaf är sjuk. Hostar så han kräks. Han har varit hos läkaren men det är ett virus. Idag efter lunch hade han bett pappa gå ut coh stänga dörre-han ville vila. Killen är sjuk:-)

Nu väntar jag på bilen (min gamla dessutom som exet köpte av mig)innan färden mot landet startar.

Inga kommentarer: