Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 26 december 2010

Separation

Vi har separerat..Gustaf och Livia.
Dessa syskon driver oss alla till vansinne. Speciellt sonen kan inte vara still ej heller vara tyst.
För att orka så har vi gjort upp schema och varannan dag är sonen på utflykt under förmiddagen då han har som mest energi. Mamma startade igår. Vi åkte till Haus des Meers. Jag gick vilse förstås fast jag pluggat in kartan. Hittade dock en trevlig äldre dam med hund och hon följde mig hela vägen till attraktionen. På köpet fick jag hennes livshistoria på tyska och inte gjorde det något att jag ej kunde prata själv-snacket stod hon för;-)

Hajen var det Gustaf hade fokuserat på.





Han var väldigt fokuserad.


Tyckte dock att hajen var liten-han ville se en STOR haj.
Vi hade iallafall 4 mysiga timmar i staden och eftermiddagen förlöpte väl när hans överskottsenergi lämnat kroppen.
Mamma är dock förkyld nu och även Livia. Vi hänger hemma idag när grabbarna är på Tekniska Muséet. Livia är en helt annan personlighet än sin bror. Hon leker för sig själv, pratar och grejjar. Gustaf kan inte leka själv på rummet utan någon måste vara med honom hela tiden-mamma,pappa eller Livia. Påminner om ettan och om min lillebror. Samma tendenser..och enormt påfrestande då mamman och pappan är ganska slutkörda efter detta tuffa år..

Inga kommentarer: