Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 17 december 2010

Varför vakna tidigt?

Gårdagen innebar att jag efter jobbet gick till shanghai wok (som typ varje helg). Samma meny och som servitören sade; varför äter du alltid så fort? Eh-jag är hungrig.
Gick hem proppmätt och besviken efter den inställda resan..fick ett sms och blev inbjuden på mat och sällskap.
Maten hoppade jag över då jag legat i koma i en timme i sängen men vinet tackade jag ja till;-) Det var mysigt och samtalsämnena var många och barnen (övre tonåren) var oxå med och diskuterade..
Efter ca 3 timmar tackade jag för mig och rullade nerför backen till min port..Tur de bor så nära typ 25 meter.

Vaknade imorse av att det "knackade" på mitt fönster. Förvirrad kollade jag klockan-07..och det var förstås ingen som knackat..var dock pigg så då blev det att läsa en stund.
Nu väntar jag telsamtal och ska ge mig ut i galna lördagen innan jul och vara stöd i julshopping;-)
Hoppas på en långpromenad ikväll och sedan är det en natt innan jag gör nytt försök att komma hem. Dock så missar jag barnflickan J då hon tar ett tidigare plan från Wien och jag hinner lämna Arlanda innan hon ankommer.
Blev ett märkligt slut.. Dock är hon tillbaka i Wien den 10 januari och börjar sitt nya jobb..då får vi träffas innan jag åker till Sverige.

Inga kommentarer: