Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 14 januari 2011

Roliga timmen

Maken och jag promenerade ner till dagis i härligt vårväder.
Väl på dagis kom genast svenskan; du måste ha mer ombyten till Livia. Inte hej, hur är det etc
När jag når Livias plats med hennes saker då hänger det en lapp på tyska om att ombyte behövs. Då har dock svenskan hämtat Livias fröken som denna gång påbörjar en lång utläggning på tyska om att Livia påbörjat sin pottträning på dagis. Vad bra att vi vet det och att ni inte tidgare berättat att ni kört igång-NOT!Men att stå och dumförklara oss för att Livia inte har ombyte kändes ju lagom motiverande så här på eftermiddagen. Barnen vägrade ut sig och föräldraparet utväxlade en tanke om dra därifrån till en öde ö utan ljud och människor;-)
Hursom, efter att ha fått på kläder en ålandes mask och gastande "jag kan själv och vill inte höra vad ni säger"kunde vi bege oss ned för trappan. Väl nere stod en svajandes make, en mamma som vägrar skjutsa en snart 4-årig son i tvillingvagnen och två skrikandes barn. Efter att moget (not) mutat Gustaf om att han skulle få godis när vi kom till bussen begav vi oss den ca 1 km som man måste gå för att nå bussen.
Vi hade bestämt att vi skulle handla lite mat med hem (fredag är pizza eller sushi-dag)fick vi hoppa av bussen. Då ville sonen gå och det ville den fastspända dottern oxå..suck..mössa kastades, båda sparkade av sig sina stövlar. Väl inne på affären fick de skorna på sig men då sprang de runt som två yra höns i "fingången" dvs där allt vin och whiskey finns..mamma höll på att få slag då jag såg x-antal flaskor som skulle kunna klirra..Muta nr 2 gavs, fick ta den lilla på höften genom kassan och när vi betalat försöka få den ålandes masken i vagnen..gick inte så jag fick släpa ut henne medans svajande maken fick ta sonen i vagnen. Vi ville bara hem då molnen tornat upp sig med hot om regn och att köra dem båda i vagnen med all mat-uteslutet. Muta nr 3 gavs (eg. blev det ett hot): Gustaf, går du inte och visar du har starka ben så blir det ingen skridskoåkning imorgon. Gick hyfsat-typ till halva tvära backan. Då fick mamman slänga sonen över axeln (16kg) och bära som en säck potatis. När jag släppte ned honom så hände det; ryggmuskeln krampar (förlåt hemlige mannen-jag gjorde en lika korkad grej som du med vikterna)och hoppas nu att jag INTE får ryggskott. Nu har vi ätit och har nedräkning inför pyjamas och sömn.

3 kommentarer:

Vikkan sa...

Härlig start på fredagsmyset-NOT!

Känner igen det där med ålande skrikande barn som vägrar gå med hem från dagis.

Igår hämtatade jag barnen och det tog 43 min från jag gick in på avdelningen till att vi kommit ut till bilen igen. *pust*

A.Bagler sa...

Förlåt Mia men jag måste säja att jag ler lite när jag läser inlägget. Hoppas du fick en god natts sömn :-)

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Vikkan och T: Jag tror vi alla känner igen oss i dessa underbara ögonblick av föräldraskap;-)Barnen kompenserade oss med att sova till 07:-)