Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 12 januari 2011

Wien på fyra timmar och 13000steg

Startade 07.30
08 gröna linjen till staden
08.30 frukost på Neubaugasse
09.00 promenad mot Hofburg och Spanska Ridskolan. Trodde mig minnas vart stallet för lippizanerna var men icke..sade att vi vänder tillbaka mot city-och ja, då gick vi vägen genom stallet;-)
10.00 Leiner och ekivoka soffor. Letar en billig paraplyvagn för ett barn men fann endast 1500:- vagnar..inte intressant att ställa på dagis.
11.15 shoppat rea på HM, hittat turnengewand (dagis hade skickat en lapp att G behövde speciella gympakläder. Maken berättade att G hållt på med gympa sedan september och ingen sagt något om speciella kläder..passar på när mamma är här;-))
Gick genom de större skoaffärerna i jakt på svarta stövlar..hittade inga som var intressanta...dock hittade jag två par stövlar igår från förr (som jag dessutom glömt bort) när maken städade ut fullproppade garderoben i hallen så jag klarar mig;-)

LUNCH solen sken värmande från klarblå himmel. Vi kändes oss båda som pånyttfödda-våren är här. Sushi och chicken lemongrass.
Orange linje hem, kaffe och liten donut. Maken solade på balkongen och är fortfarande yrslig.
Tittade på dokumentär om Cornelis på SVT-föll i sömn.
Nu lite rastlös och nu börjar omställningen till resa till Sverige på söndag. Märklig känsla men jag saknar barn, jobb och vänner i Svea Rike. En fot på resp. ställe..

Inga kommentarer: