Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 19 februari 2011

Är svarta ringar under ögonen

tecken på att man sover för lite och och röjer för mycket? Nu har jag fått bevis och nu är det uppklarat.
Hursom, idag var det intensivt då H och jag tog barnen till IKEA. Avfärd var satt till 08.15 men då var frukost endast och inte förräns 8.50 var vi på väg (jag var den skyldige)
Vi missade endast en tunnelbane station då båda låst på skylten som berättar ankommande station-och den sade inte den station där vi skulle kliva av (den visade nämligen samma station vid varje station)
Hrsom, det är lätt att vända rikting. Hittade bussen och där vi klev av insåg jag att Family Fun låg rakt framför oss. Så mkt för Mr Bean som tog oss dit i somras via några kilometers omväg genom ett industriområde:-)
Gustaf ville vara i leklandet på IKEA. Helt ok-bara det att syster blev arg och ledsen. Vi fick en telefon från dem och om Gustafs skulle vilja lämna så skulle telefonen ringa. Den ringde aldrig.
Vi fikade, shoppade nya gardiner, hämtade Gustaf och åt korv innan vi for hem.
När vi klev in i en tunnelbanevagn så stod "musikerna där"..jag suckade lätt och tänkte; ja,ja varför inte? En person stannade, övriga hoppade ur och personen spelade dragpsel med komp. Gustaf och Livia tystnade dock och slutade slåss..hade endast en 2 Euro men nästa gång ska jag be dem spela hela vägen hem (nu blev det bara 3 stationer) och ge dem 10 Euro så småttarna fokuserar på annat;-)
I eftermiddag såg vi Snövit allihop och ikväll är det utmaning. Playstation. Den som loosar ska få äran att byta toaborse och skölja ur behållaren. (Kan inte skriva ut när den byttes senast med risk för att bli anmäld;-)
Nyss ringde makens jobb-han måste in imorgon. Dock får han bonus-ett barn då ett barn kommer med mig och Hanna till flygplatsen.

Inga kommentarer: