Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 13 februari 2011

Embraer Stockholm- Wien

När jag äntligen skulle få kliva på ett plan som skulle lyfta till Wien efter långa timmar så var det med viss oro. Hade gott hopp om att det skulle vara Airbus som alltid, spanade på planet och inte såg jag någon skillnad i mörkret. Men-börja ana oråd då jag klev in och såg att det endast var två rader med två säten.Spanade febrilt efter flygplanstyp och då såg jag säkinstruktionen-Embraer 190. Shit-genast fick jag panik, vild panik då jag påmindes om detta, planet som fick hastigt nedstiga på väg till Umeå. Nu när jag hittade länken så fanns det fler incidenter dock med annat flygplans nummer:

Snabb nedstigning-tryckfall i kabinen

Fick rationellt övertala mig själv själv att inte fly ut ur planet. Hade värsta stridsreaktionen, svettades, hjärtat slog i panik och illamående. Insåg att detta kommer inte gå-fick snällt erkänna min flygrädsla för kabinpersonalen. Hamnade då längst fram, fick kamomillte men jag hade fortfarande vild panik. Bestämde mig då för mina lugnande-har aldrig tagit dem förut men nu fanns det ingen återvändo.
En halv tablett och 15 minuter senare slog hjärtat normalt. Bibehöll mitt lugn men trumhinnorna höll på att gå åt när vi tog oss ner från ca 12 200 m till landningen på kort tid. Har ju en förkylning och j-ar vad ont det gjorde. Ville bara börja gråta. Vi landade dock och jag är så glad att vi pratar endast tre fler flygresor på denna rutt.

Idag har det varit kaotiskt. Så svårt att ställa om till högljutt barnprat, 2 minuter på resp grej innan det är dags att hitta på något annat. De håller en igång de små liven. Fadern håller på att sälja bort vår Phil&Ted-skönt.

Snön vräker ner-givetvis försvann den fina solen med 13 grader varmt och veckan kommer innehålla snö och regn. Noll till två grader hela veckan. Yippeh!

Nu är det kaos och bråk:-)

1 kommentar:

Mina sa...

usch vad jag lider med dig kära syster! kram