Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 4 februari 2011

Sjuk, inte sjuk, sjuk, inte sjuk

så har det kännts i veckan. Är helt slut i kroppen, haft huvudvärk, halsont och som blåsor i munnen.Feberkänning men det BRYTER inte ut..blir tokig att hänga mittemellan frisk och sjuk..
Lilla L är oxå sjuk och har varit hemma i veckan.
Idag skickade jag iväg min första jobbansökan i Wien. Ett minijobb men redan nu känner jag de kulturella skillnaderna. Personen i andra änden som svarade var lite besserwissig och jag inser att man ska vara försiktig med mail:-)
I min värld, om man ska starta i höst så kanske man skulle träffas nu i vår. Inte-man ska höra av sig igen någon/några veckor innan jobbet startar..mkt märkligt. Men-jag får lära mig att det är inte alltid så som jag tycker utan man mår får infinna sig i hur andra vill ha det:-)
Dock så innebär detta jobb att man kan påverka innehållet i det man gör. Det är inte så krävande utan vi pratar några timmar i veckan. Nu när beslutet är taget så vill jag åka NU;-)Dock ha rjag en del roliga aktiviteter kvar på jobbet som seminarium och mottagande över en helg.Lite middagar och fest ska jag oxå hinna med i vår.
Gravöl ska det oxå bli när jag lämnar för gott.

Imorgon ska jag fotomodella med vänner från jobbet med döttrar. Mina hänger oxå på för att de är nyfikna. Vi tar med egen kamera oxå och hoppas kunna ta en egen bild eller två.
Ska få makeup och posera..fniss..kommer kännas ovant.
Söndag ska jag endast vila och hoppas jag blir frisk. Vill träna men orkar inte.
Fredag nästa vecka är det hemfärd för jobb i nästan 2 veckor på hemmaplan. Najs!

Inga kommentarer: