Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 21 februari 2011

T&R dagis

Tur man har flex. Vi vaknade 07 idag-alla fyra. Erkänner; jag har ingen rutin på morgonen, hittar inte grejjorna, inte van att bråka med en 2-åring om hennes ta på själv, fixa fika i jause-boxen och ta med måndagspåsen (dvs alla ytterkläder som varit hemma på helgen). Nåväl, vid 07.50 var vi ute på väg mot bussen när den passerade oss..dvs vi missade den. Då tog kärleksbarnen tillfället i akt att ge varandra en dansk skalle och en knytnäve i plytet...suck..På bussen körde de sitt program..blev tvungen att hoppa av fleratelt stationer innan dagis-tur man gillar motion;-)Kylan fick dem att lugna ner sig-minus 8 och iskalla vindar.

På dagis har vi nu hamnat i omvänt läge-dvs de pratar inte med mig längre..inte ens svenska A. Kan oxå berätta att Livia går i blöja på dagis-så mkt för deras känsla för när hon var mogen (om ni minns ombytescirkusen från i januari). Hursom kidsen är glada och det är det som räknas.

Dagen idag blev kort-är inte helt hundra och hade uppenbara koncentrationsproblem..olikt mig.

Gick en promenad ner till dagis på em, behövde luft även om den var iskall men faktiskt var det lite sol. Barnen var mer hjälpsamma att ta sig iväg från dagis, vi kunde tom handla jause för imorgon innan vi gick hem..nu leker de själva i sitt rum (första gången sedan jag kom hem). Blir tidig kväll-som alla kvällar.
Just det fick mail idag-nästa vecka håller jag föreläsning för ca 200 personer om ett ganska provocerande ämne..medger att jag för första gången tror mig ha tagit vatten över huvudet men det är endast att fullfölja;-)
Nu dags för kvällsrutiner..
Två spekulanter btw-håll tummarna!

Inga kommentarer: