Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 3 mars 2011

Ledarträff

Var på ledarträff idag på jobbet. Vi har ett gym och möjlighet att erbjuda träning. Låter bra men det finns en del negativa saker med. I vårt landsting får personalen träna en gång i veckan. För mig är det märkligt med tanke på alla de lyft och det spring som måste göras. Alternativt som för mig-6h framför en dataskärm i en urusel stol. Har haft en del ont i huvudet på sistone och kroppen mår inte bra. Alla studier som gjorts om fysisk träning säger tränng tre gånger i veckan-gärna mer för att hålla långsiktigt. Nu kanske ni tycker det är gnäll-ni får väl träna efter jobbet som alla andra?Eller inte? Det finns många arbetsplatser som satsar på friskvård alt en peng (avdragsgill för företagen)så medarbetare kan träna alt få massage tex. Lönar sig på sikt.
Hursom, alla vi som är ledare ställer upp frivilligt. Som tack får vi träningskläder och om chefen är snäll, en egen träningstimme utöver då vi leder. De som håller i oss ledare gör ett kanonjobb och försöker verkligen göra sitt bästa för att stötta oss. Ikväll fick vi träffas och det var ledare från olika pass.Kul!

Fick lite beröm för de föreläsningar jag haft av personal som var med de två föreläsningsdagarna-de ville haft mera. Roligt att få beröm då jag tappat lite självförtroende från den tuffa hösten då jag var helt solo utan uppbackning från någon men fick förlita mig på min egen styrka och "gutfeeling"-och det gick så bra.Hursom-vad gnälligt inlägg det blev.

Har nu sagt upp lägenheten och på söndag åker jag till huset för att börja fotografera allt som ska säljas när ockupanten flyttar ut. Ingenting ska med till Österrike.

Imorgon är det pass och tjejerna kommer. Ettan ska på simläger och behöver åka hemifrån 07.30-där rök min sovmorgon;-) Tvåan hänger med mig och på söndag åker vi till huset som sagt.

Inga kommentarer: