Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 12 mars 2011

Vila och Armadillo

Idag har vi inte gjort många knop jag och Ettan. Hon skulle iväg och simma men ringde lätt less och undrade varför bussen inte kom (hon klev upp 6.30). Min gissning var att hon tittat på fel dag-helt riktigt:-) Hon kom hem igen.. Vi gick ut en sväng vid 10.30 men insåg snabbt att på marknaden orkade vi inte vara. Handlade mat och gick hem igen. Jag har sovit middag, hon har grejjat.

Såg filmen Armadillo idag-filmen om de danska soldaterna i Helmand. Oj, vad mycket som gjorde sig påmint men oxå en hel del som gjorde mig irriterad. För den som har någon som tjänstgjort eller ska tjänstgöra i A-stan-kolla på den.Sevärd och du kommer förstås se den ur ditt eget perspektiv. De som varit iväg har en syn-ni som är hemma i tryggheten en annan.

Ikväll blir det festivalen förstås och morgon hoppas jag att kunna göra en längre promenad eller lättare pass på gymmet. Har snutit mig två gånger idag-stor förbättring mot var 4:e minut.

Inga kommentarer: