Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 16 maj 2011

Blodgivare och scharlakansfeber

Maken var med fyran till doktorn idag. Hon har fått scharlakansfeber?! Trodde den sjukdomen var borta men tydligen startar den med halsont, streptokocker, knottror på mage och rygg. Efter några dagar fjällar huden..antibiotika blir det för henne.

Själv gick jag och testade mitt blod idag då det gått ut ett utrop på sjukhuset att de behöver 0-blod. Det är min blodgrupp och tydligen kan jag ge till alla men jag kan endast ta emot från en annan 0-grupp. Varje dag lär jag mig något nytt. Blodet som man lämnar håller endast i 6 veckor så därför behöver de flera som lämnar blod. Som kvinna får man ge blod var 17:e vecka, ca 3 ggr/ år. Man tappar ca 4,5 dl blod åt gången.

Imorgon är det dags för ett av mina fördrag-ska bli kul. Är lite nervös då jag ska skoja till det lite och allt beror på hur de som lyssnar tar emot det. Det kan verkligen bli flipp eller flopp;-)

Ikväll ska jag köra ett träningspass igen.
Veckan kommer bli hektisk.
Imorgon far jag till byn, ettan har vårkonsert.
På onsdag har vi bowlingsmästerskap med ljugarkväll efteråt.
På torsdag konferens och på fredag föredrag igen för en mkt kritisk åhörargrupp. De lyssnar endast och ger bifall till personer med samma yrke som de själva så det blir att vara en katt bland hermelinerna;-)

Inga kommentarer: