Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 15 maj 2011

Födelsedagen

Jag hade en mysig födelsedag. Barnen och jag tog det lugnt på förmiddagen (tvättade bl a). Fick telsamtal från när och fjärran som önskade mig en fin dag. Trean och fyran ringde oxå och grattade-jag saknar dem ofantligt. Nu är det två veckor sedan jag var hemma..
På eftermiddagen skulle jag träffa kära S med familj på Jamtli. Tjejerna och jag gick dit lite tidigare och ramlade in i en utställning som bl a hade en frågeställning im vad man tycker är viktigt i livet..Man fick alternativa ord inom sex områden (politik, inre-yttre behov,drömmar etc) och slutligen fick man fram de tre ord som betydde/är viktigast för ens liv. Det var spännande att se hur tjejerna resonerade och vart jag själv landade. Övningen gjorde också att vi fick till en diskussion om kärnämnena i livet utan att det blev prentataniöst och pressat. Det är ju inte så att man börjar prata politik vid ostmackan på morgonen direkt;-) Tvåan var underbar med sina rättframma frågor medans ettan är en tänkare och ville resonera.

Familjen S dök upp vid lunch med hela familjen och jag blev så glad att se dem alla då deras liv är hektiskt just nu och att tajmingen blev min födelsedag kunde ju inte bli bättre.Inga presenter uppväger samvaro med de jag håller av. Lilla R (glädjespridaren) delade kramar till mig när hon tyckte det var dags;-) 38 hann vi inte till men nästan..underbart!

Efter en fin eftermiddag gick vi nöjda hem, födelsedagsmiddag på Sibyllas (japp, modern hade försökt göra kyckling till lunch som slutade med mackor då den var lite..råååssa.) Ettan hade blivit uppringd av en simmarkompis för bio och övernattning, jag och tvåan hyrde film. När jag kom hem stod det en vacker blomma vid min dörr och ett kort. Jag blev alldeles rörd, stor tack till K+A med familj.
På facebook svämmade grattisen över (och även om det står vilka som har födelsedag)blir jag patetiskt glad över de som orkat skriva en liten kommentar:-)

Jag är fortfarande "förkyld" eller kanske det är allergi..har haft det på vårarna förut..fick tipset av S att testa en medicin och försvinner täppan, jamen då vet jag ju:-)

Inga kommentarer: