Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 22 maj 2011

För tre år sedan..

skrev jag bl a detta;

"Jag var mycket yr och hade problem att sitta upp, att stå-svårt att fokusera blicken, blev alldeles kall svettig att sitta upp..Man befarade då en propp i hjärnan (har förhöjd risk för proppar)så man lade in mig för natten och dagen efter (torsdag) så skulle jag på magnetröntgen..På em kom läkaren från medicin och berättade att man hittat en cysta, som är "ganska stor" dvs 1,7 cm som växer i akvedukten mellan ventriklarna och pga storlek så bev man tvungen att skicka bilderna till Umeå för konsultation.."

Två år tog det att återhämta och nu tre år senare tänker jag inte mycket på det som hände. Känner mig stark och frisk..det som kan vara en konsekvens är att jag är stresskänslig och det kommer snabbt över mig när det blir för mycket..annars lever jag helt&fullt. Jag gjorde en kontroll förra året men struntar i det i år..vad skulle jag vara betjänt av att veta om den växt någon mm? Inte ett dugg, skulle bara göra mig rädd och ledsen. Nu tar jag raska kliv in i framtiden om omfamnar min erfarenhet med min hjärntumör.

Inga kommentarer: